sol, värme och bad - NOT

Sverige måste just nu vara det land som tar in mest "brun-utan-sol"-produkter... kan vädret bli sämre. Stackare som har semester när regnet regnar i horisontellt :P Alla solarium är proppfulla med ungdomar som skäms för att erkänna att de inte har råd att åka utomlands och steka på playan. Folk tar fram vinterjackorna och pälsluvan och tänder massa värmeljus för att få känna hur härligt varmt det kan vara en vanlig dag i juli. Volymen på ipoden höjs och några goda gamla låtar spelas upp för att tänka sig tillbaka då det en gång var varmt i sverige. Den som lyssnar på "rullar fram" är troligtvis nån stackare från Hofors :P HAhaha... har aldrig tyckt den låter varit särskilt bra

Kan man tända en engrångsgrill inomhus? Den frågan ställde jag mig själv idag. sugen på grillat och potatisgratäng, men efter lite tänkande så sket ja i grillningen, tänk om brandlarmet går, just det ja brandlarmet, ska kanske byta batteri i det och hänga tillbaka det, har "råkat" dragit ner den i från taket så nu är det nästan ett s å stort hål så att jag kan se grannen däruppe! 

Finns det något positivt med regn? Jo, gatorna blir rena och fina, allt pollen försvinner (om det inte redan har det), alla svennar får ett samtalsämne nämligen vädret, råttorna i våra kloaker kanske druknar så vi slipper dem? 
Uteliggare får lite vatten på sig och blir förhoppningsvis lite renare. Kan du komma på flera kloka ideer om det finns något mer positivt med regn? 

Men just nu så känner jag inte för att dansa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0