Sommar och minus grader!

Som en ko på grönbete... Det är just precis så det känns just nu, vilken känsla! Inga måsten dessa veckor innan arbetet börjar, bara slappa och ligga i solen, om det nu kommer någon sol, för just nu sitter jag fullt påklädd men fryser ändå. Mamma fick hem 10 kubikved igår, och träningsvillig som man var så tog jag tag i saken i egna  händer, och började stapla tills det var dags att hämta mammsen på arebetet. Sedan fortsatta vedstaplingen på eftermiddagen, "det här gör vi klart idag" sa jag. Morsan trodde inte alls på mig, men efter nån timme med hårt slit och en lillasyster som gnällde över PRECIS allt. "Jag får ont i magen när jag böjer på mig, jag vill ha fika, jag orkar inte osv."

Syster ja, hon tar ju studenten nu på fredag, hoppas på fint väder!


OUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0