Mars...

Gud vad tiden går fort! Redan inne i mars.. I morse bar det av till sjukhuset, hade tid vid elva som jag faktiskt kom på igår kväll, haha! Trodde att mitt HbA1c skulle vara högre än förra gången, men det var faktiskt lägre, mkt bra! Men tog upp att jag har tänkt på pump, så jah fick en massa information om pump och sitter nu med en massa broschyrer om diverse pumpar, det är precis som att köpa bil, alla är likvärdiga men har olika finesser. Det lutar nog åt en pump som man kan duscha, bada med, så man slipper ta av den och greja, Det skulle vara skönt. En pump idag ser ut som vilken mobiltelefon eller mp3 spelare som helst. Personligen spelar det ingen roll om den syns eller ej. Huvudsaken är den att den funkar och att blodsockret har en bra nivå. ;D Bara positivt....

Ikväll ska jag börja med den nya medicinen, så jag får se om den gör några underverk med mig, hoppas hoppas...Sedan fick jag ett sjukt bra tips som jag ska testa, för att slippa ta en massa snabbverkande insulin, ska jag lägga av med kolhydrater. Det kunde även hjälpa mot min uppsvällda mage som jag fått :/ Så nu så, frågan är bara hur ska man göra med spaghetti och köttfärssåsen, då blir det ju bara sås med vad?? SALLAD?! Sedan skulle jag äta riktigt fet grädde, och massor med smör så som det lät på henne, låter åckligt det där men som sagt jag få ge det en chans.


Läste en vetenskaplig artikel om diabetiker och sexlust, haha de rekommenderade sexleksaker för oss diabetiker (eftersom vi har tendens till tappa sexlusten pga sjukdomen, intressant). Men ge mig en karl istället! Hahaha

Frågan blir vilken färg??
//ANNA

Kommentarer
Postat av: Kusin Vitamin

Grön eller svart!

Kokböcker om GI har systeryster en hel uppsjö av...skitlätt att sluta med kolhydrater...fast rätt tråkigt...kebab utan bröd, bara kött och typ broccoli, pizza utan bröd..eller ingen pizza..:) Good Luck! Å du, karlar måste det väl finnas hur många som helst...du letar på fel ställe bara! Kramen!

2009-03-02 @ 16:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0