Nervös!!!

Sista dagen utan pump är inne. Imorgon vid lunchtid så sitter den där, exakt den s
om sitter på bilden, dock är min svart. Får su hur det går med alla slangar, nålar, insulin osv. Har bestämt mig för att det blir en lugn helg, som skall spenderas iallafall imorgon och på lördag, i stugan. Just för att jag ska kunna känna in mig i livet med pump, att alltid ha något som är i vägen. Har tänkte lite på det nu under dagen då jag har strykit hela min garberob, hur väl syns slangen på magen, kan man ha ett tajt linne eller kommer det inte att funka nu eller? Eller skit samma var dte ju kanske... funderar fortfarande lite på hur jag ska bete mig när jag ska ha klänning på mig? Vart ska jag göra av pumpen, mellan bröna eller? Trist att de inte var så stora i så fal.. :( Men annars får jag väl ta av mig pumpen under den tiden jag tänlte ha klänning i sommar. 

När jag rensade garberoben så insåg jag plötsligt hur många bikinisar jag hade inhandlat under förra året, så i år blir det nog ingen, eller kanske... Provade gamla studentklänningen som jag hade på mig, den fick jag på mig, HAHA! Jag har även fått kläder av syster som hon inte ville ha längre, så jag behöver inte inhandla så mycket mera nu inför sommaren. Trots allt så går jag oftast i badkläder hela sommrarna ändå! :P 

Nu ekar garderoben i hallen tom, så jag vet inte vad jag ska lägga in där. Det kanske är bra med att ha lite tomt i hyllorna ändå. Kanske kan lägga in lite dvd:r ,, Har insett att jag har inhandlat lite för många sådana faktiskt, det är kanske där massa pengar har gått åt?! Skulle gärna vilja köpa lite ny möbler och möblera om lite men det får räcka med att gardinerna ska bytas, och lite mattor. Tänkte ge mig in på hemtex och trivsamt imon i samband med sjukhusbesöket imorgon och inhandla lite nya textilier som det så finns heter, sedan så ska ja uträtta lite fler ärenden på stan så det passar väl. 

Nej, nu ska jag sluta bita på naglarna och sluta vara så nervös inför imorgon, är faktiskt skit nervös om jag ska vara ärlig, tänk om jag upptäcker att detta inte är något för mig, man får liksom inte bara plocka bort pumpen heller och säga att "Nja det här var inget för mig, utan det är månader som jag måste bära denna!" Men vem vet kanske kommer detta vara det bästa jag har gjort sedan jag diagnostiserades?! Hoppas det, och hoppas det löser de andra problemen med ångesten, så att jag kanske kan plocka bort medicinerna och så där, inte hoppas på för mkt men men...

Nu har jag inte tränat fotboll på två veckor heller, eftersom det har varit rätt mycket i skolan nu i sista veckan, Men på måndag är jag nog tillbaka, för jag tycker att det är roligt. Har tränat själv hemma nu varje dag :D Sedan, älskar orden sedan för övrigt, så har jag tänkt lite på hur jag ska göra med innebandyn framöver, för det är ju det jag vill hålla på med. Så tror jag nog att det blir tack och bock för alba, inget som riktigt lockar mera. Blir det spel för mig så blir det i storvik, hjärta, trots att pappa är ledare så går det nog bra. Bättre med en ledare som förstår hur man mår, istället för en sådan tränare (i dalarna, inga namn nämnda) som inte känner någon sympati eller empati för den delen till en sådan spelare som har en kronisk sjukdom att tas med dagligen. Ibland fungerar det bara inte att träna pga av sjukdomen, men det där förstår pappa bättre. Så just nu går jag efter storviks träningsdirektiv så det känns bra. 

Kära kusiner, jag och Malin pratade förr om att vi skulle samlas en dag och gå ut och käka eller göra något annat trevligt, vad säger ni om det?! Lämna era ungar/sambos hemma och häng med ut och gör något kul, nu när alla har nått 18 års ålder. Det skulle vara riktigt trevligt! Libanesen eller vad det hette, nått ställe i Gävle tror jag att det är, dit skulle det var atrevlgit att åka eller något liknande, så sug på karamellen så hörs vi av!!! 

Dopp  i havet, stek vid poolen, akta så du inte bränner dig i solen..hhihi

///Anna utan pump


Kommentarer
Postat av: Micke

Lycka till med pumpen! Det blir nog kanon när du blir van!

Kusinträff låter som en bra idé... jag ger marie permis från spisen direkt om ni ska ut å leka :D

2009-05-29 @ 09:17:18
URL: http://enbrabutik.se
Postat av: Marie som sitter fast vid spisen!!

Klart att vi ska hitta på nåt sköjj...frågan är bara när?? Ta och boka in lördag den 11 juli så länge så får du se vad som händer då... kolla postlådan nästa vecka ;) Lycka till med pumpen! Det är ju en kanonraggreplik...Får jag se din...får du sen min... slang!!

2009-05-29 @ 10:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0