Ångest mest hela tiden...

Varför har jag i flera månader, faktiskt år, gått och bärt på all denna last? Varför fick jag inte den här hjälpen tidigare? Genom att tala ut om en massa saker som jag hela tiden ältar fram och tillbaka tillsammans med en kurator, så känns det mycket bättre. Eller rättare sagt alla känlsor släppte och kom fram till varför jag nog mår så som jag gör, fick svara på en massa frågor med olika svarsalternativ. Det underliga var att jag inte kände så mycket känslor under själva besöket, men dock efter i bilen hem kom alla tårarna som bara har väntat på att få komma ut. Skönt på sätt och vis, för jag vill inte pressa fram mina känslor, men så skönt när de kommer av sig själv. Så utifrån frågeformuläret fick hon liksom fram en "bild" om hur jag mår och hur vi eventuellt ska gå tillväga. Och det var lite så som jag hade förfarat att jag mår egentligen inte så bra inombords, tänker bara tillbaka i tiden, typ 80 %. Sedan tänker jag på framtiden 10% och Nutiden 10%. För att man ska slippa känna sådana känslor jag känner så ska egentligen all procent ligga i Nutiden, men i mitt fall går det inte. 

Med mig hem från kuratorn fick jag två hemuppgifter som jag ska fixa till nästa gång. Den ena blir nog ganska lätt, dock tror jag att den andra blir mycket svårare, den som innebär att jag måste tvinga mig själv till att göra någonting som jag helst av allt inte vill (Fast det är det som jag vill mest av allt) Eh, jo men det är svårt att förklara...

Tänkte på en sak som hon frågade...:"Om du skulle ha kommit till mig för 5 år sedan, hade det varit samma Anna som idag?" Svar: Absolut inte...
Sedan en fråga till: "Om jag var en sagofe och kunde förvandla saker annorlunda för dig, såsom när du vaknar upp imorgon, hur vill du att ditt liv ska se ut?" Svar: Helt annorlunda, fri från sjukdom....osv. 




Ps. You R Loved





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0