Gbg - Lss förkortningarnas mecka

LSS – förkortningen på vår Gbg resa (alla som var med kan nog hålla med om detta)

Haha, mina kära resenärer kan det här med ”Svensson-livet” bokstavligt talat! Påvägen ner till Gbg åker vi genom fucking Åmål och jag hinner få fram kameran och ta en bild på åmål skylten i farten och är överlycklig att jag kan lägga ut bilden på bloggen och skriva att jag just varit i fucking åmål. Glädjen är stor tills Malin berättar att filmen spelades in i Trollhättan :/ ”Varför” undrar jag, ”Men tror du att filmen kunde heta fucking Trollhättan?!” Så bilden på Åmål-skylten får vänta… haha!

Väl nere efter många timmar i min bil, så är vi framme där vi ska bo och ska gå och äta, hungriga som vi var. På kartan såg det ut att inte var mer än 500 m till stället, men det tog fan minst tjugo minuter att ta sig till stället. Dagen efter blev det Liseberg och Avenyyyyyn. Vi åkte paddan och tänk att de inte flaggar med att man måste vara i god form för att åka med, vid ett tillfälle var vi tvungna att lägga oss ner på golvet i båten för att inte bli halshuggna!! Men vi överlevde sen drar guiden sämsta skämtet för dagen, vet ni varför bron heter 12:an? Jo, för den går över älva! Hahaha…

Sedan var vi ju bara tvungna att testa det här med spårvagn, men hur fan skulle man betala?! Ingen visste och vi ville inte visa att vi var riktiga bönder så vi satte oss och åkte med bara helt GRATIS! Men det gick ju vägen… På Liseberg åkte ja Balder shit vad det sög i magen, och under färden upptäckte jag att pumpen höll på att åka all världens väg så jag blåhöll i den, så på korten som de tar på en så sitter ja och blåhåller pumpen och gallskriker, fin bild men andra ord.

Söndag och dags för Madonna på Ullevi… Innan vi hittade en P-plats, men Micke var super på det här med att köra bil i Gbg så tillslut hamnade vi på Nordstan och vi hittade också en bar med namnet Murveln- what?! Men god mat serverades och för att jag skulle slippa köra hem beställde jag Cider så Malin fick köra hem :P Showen var kanon och vi hade bra platser, saknade min låt ”Like a virgin” men annars var allt bra, sedan slängde ja ut 430 spänn på två snabba då jag inhandlade t-shirt och brillor ;D

Kända ansikten i GBG var inte så många det var någon Bonde söker fru (en lång smal med brillor) på Liseberg, Han trestegshopparen, Christian Olsson tränade intill vårt hem… Tyckte han såg lite sliten ut :P Anton Granberg och Carina Dahl såg vi på Ullevi, tyckte allt att hon hade gått ner sig och såg väldigt smal ut! Sen kan hon väl slänga bort Anton, Carina kan ju få vem hon vill?! 

Sammanfattningsvis så hade jag en trevlig helg i storstaden men Svenssons/Ringfelter tack så mycket för att jag fick följa med!


Kommentarer
Postat av: mamman

Verkar som ni haft en lyckad resa,kul!

2009-08-12 @ 11:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0