Råd, tack

Tanken kom upp idag... 

Vid ett eventuellt bröllop i framtiden, vilka bjuder man? Vänner som man en gång haft eller de som står en närmast den dag då bröllopet ska stå? Vilka sviker man, hur vet man vilka vänner som finns kvar? Och om man inte blir bjuden, räknas man då som en föredetta vän? Detta är svårt!

Jag vill inte vara den som sviker, har blivit sviken alldeles för många gånger! Jag om någon vet hur det känns och det är inget som jag vill att någon annan ska känna. Man har öppnat sig för flera och berättat om allt som har hänt en, men som vanligt, ungefär som ett mönster, så droppar vännerna av. Därför har jag valt att leva så som jag lever idag, är rädd för att lita på någon, och det kommer ja alltid ha svårt för. Jag kommer ihåg när jag en kväll berättade det för en mycket nära vän, att jag har svårt att lite på någon, då hon svarade tillbaka om hon då lika gärna kunde resa sig och gå då, usch... I den stunden blev jag rädd för att förlora henne, vill aldrig förlora henne... 

Tyvärr så har vi glidit isär med tiden, men hoppas att vi kommer att finna varandra igen, eftersom denna person är den absolut bästa personen jag har träffat i mitt liv.  Hon var/är den bästa vännen någon kan ha...
Så nu kanske ni förstår varför jag är som jag är. Jag har fortfarande svårt att lita på folk, rädd för att återigen bli sviken (för det blir jag alltid). Men jag försöker att tänka annorlunda och hoppas att jag inom snar framtid kommer att finna min vän/man och bli lycklig tillsammans med honom, men som det är just nu så känns det nervöst.

Men det här är jag... En som har varit med om mycket och som också har en trasslig sjukdom som krånglar till allt men jag har lite ångest inför det här med bröllop, för hur skulle jag reagera om inte jag blev bjuden på min väns bröllop?! Hur skulle ni känna?....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet, farsan Baloo ska lära dig att slåss som en Björn! =)

2009-08-04 @ 22:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0