helgen har bara börjat...

igår var det Fredag och dagen innan det var det Torsdag... På torsdagen ringde min läkare från Karolinska i Stockholm och talade om hur det låg till med min tumör i huvudet... Jag har någonting som kallas Fibrös dysplasi, och det betyder att det värsta som kan tänkas hända (om det någongång händer något) är att jag kan tappa syn/hörsel och bli förlamad i ansiktet. men nu är det så bra att eftersom de har upptäckt detta i tid så ska ja på kontroller varje år för att se om den har växt eller om den har stannat upp. Det kan också vara så att jag är född med den här tumören och då är det ingen fara... Så i torsdags åket jag ner tidigare till träningen för att berätta för pappa och lillasyster som hade träning med småtjejerna... Härligt att se pappa komma fram och krama en och har tårar i ögonen och säga "Att nu kan familjen börja leva som vanligt igen" ;D Är så glad för hur mycket min familj har ställt upp för mig under den här tiden!

Fredagen kom och jag hade kommit överens med familjen att fira denna glada nyhet med att bjuda över dem till mig på middag! Innan familjen kom befann jag mig hemma hos Anette och Tobbe då jag var barnvakt åt Isak, jag och barn är absolut inga problem tror nästan att jag har det roligare än barnen, positivt/negativt?!
men iallafall så bjöd jag familjen på potatisgratäng och fläskfile med fetaost och soltorkade tomater ;D Till efterrätt blev det Tinas cookalong efterätt med glaserad ananas och glass, rekommenderar! Efter de hade åkt hem igen så blev det sängen, och imorse vaknade jag med ett stort berg av disk och ett stort leende på läpparna.

Det blev ingen match i helgen heller eftersom de inte fick i hop lag, så jag får se vad jag ska göra istället... Mamma och jag har gjort smörgåstårta så det blir det till kvällen iallafall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0