Thanksgiving NY

Om jag bara visste vad ja gav mig in på i morse när jag och Camilla begav oss ut på NY's gator imorse. Amerikanarna firar ju Thanksgiving med stora parader som innebär 1000-tals poliser och flera gator avspärrade + sjukt mycket folk. Tur att amerikanarna är snällare än vi svenskar, de använder inte armbågarna för att ta sig förbi... Tillslut efter många om och men kom vi till hotellet som är kanon mitt på Broadway :) efter någon timme så beslöt vi oss för att ta en långpromenad till Central Park och kika. Mindre folk var det ute nu, kan kanske bero på att de flesta var hemma och åt Thanksgiving mat med familjen. I Central Park var det solsken och de som ville kunde åka skridskor på isbanan och ville man inte det kunde man åka häst och vagn eller åka cykeltaxi (slaveri, vissa människor väger ju ton). Sedan gick vi förbi Apple affären och vilken KÖ! Vi var in på en leksaksaffär och det var mkt mer är en vanlig affär. Jädrans vad grejer det fanns! Det stora pianot som man sett i flera filmer var det lång kö till... Nu är vi tillbaka på rummet. Har precis Skypat med mamma & pappa. Lägger upp ngn bild men fler kommer så småningom :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0